APROAPE DE “ BIG SIXTY”(for me 60 and 85 for Caleb).

APROAPE DE “ BIG SIXTY”(for me 60 and 85 for Caleb). (Iosua.14:1-15) By David (duţu) Miclea


PARTEA A-1-A

 

*Cuvîntul de aur:  Si astazi sunt tot asa de tare ca in ziua cand m-a trimes…(Domnul pe mine, şi Moise pe Caleb) (Ios.14:11)  (un pic mai bătrîn :))))

Capitolul acesta e un capitol în care se vorbeşte de biruinţa lui Israel si de felul în care au împărţit locurile cucerite, făcînd întocmai după poruncile date de Dumnezeu lui Moise (vers.5).
Dintre familiile lui Israel se desprinde familia lui Iuda, iar din aceasta familie, Caleb fiul lui Iefune, chenezitul are un cuvînt pentru Iosua, începînd de la versetul 6 pînă la versetul 13. cuvinte prin care vreau să îmi trec ca un film amintirea vieţii de pînă acum.

 

***Nu ştiu ce mi-a trecut prin cap, dar de multă vreme vorbesc că voi trăi pînă la 84 de ani, deci nu voi ajunge în ideia mea ani lui Caleb (ideia de 84 mi-a venit atunci cînd bunicul meu a plecat la Domnul şi încă era puternic, am zis atunci să fiu şi eu tot puternic pînă în ziua plecării, asta rămîne să vedem..ce ştiu, e că Dumnezeu e în controlul vieţii nu eu…).

 

APROAPE DE “ BIG SIXTY”(pentru mine 60 şi 85 pentru Caleb).

 

1. ANI ÎN CARE MAI TRĂIM ŞI DIN AMINTIRI                                                                                                           -Sunt mulţi ani chiar daca mă gîndeam la 84, niciodată nu m-am gîndit la 6o, dar uite sunt aici..
Sau scurs 60 de ani aşa de repede, privind în urmă îmi aduc aminte de multe lucruri, bune sau mai puţin bune, frumoase ori mai puţin frumoase. Ce rost ar avea să vi-le amintesc pe cele rele, cu ce v-ar ajuta să vă spun, că am fost copil sărac, că am ştiut din plin ce e sărăcia, lipsa şi nevoia, deşi tatăl meu un om de “milioane” a făcut tot ce era posibil ca să avem (aşa erau vremurile, nimeni nu avea, nimeni nu era înstărit, toţi aveam cît ne trebuia căci mamele ştiau să împartă lucrurile în aşa fel că ajungeau tot deauna). Uite că v-am spus ceva..
Vorbind despre fericire, am fost un copil, un tînăr şi un om fericit (în suflet) niciodată nu am ajuns acolo unde trebuia să fiu după toată înzestrarea dată de Dumnezeu mie, dar a fost mai bine aşa. Privind în urmă pot să spun cu toată tăria:”Domnul a fost bun cu mine”…

 

***Bătrînul Caleb s-a prezentat în faţa lui Iosua plin de tinereţe chiar dacă avea 85: “Iosua ştii ce mi-a spus Domnul (vers.6), îţi spun cu inima mea curată(vers.7), dare eu am urmat in totul calea Domnului Dumnezeului meu.(vers.8) . Domnul mi-a vorbit acum 45 de ani(vers.10) şi acum vreau moştenirea aceasta, vreau muntele(vers.12) că sunt tot aşa de puternic ca şi atunci(vers.11).

 

*** La bătrîneţele mele pot spune;  cuvintele păstorului meu au avut o mare influenţă în viaţa mea, cuvintele acela au rămas să îmi vorbească şi astăzi după 45  de ani la 15  ani am început să dau îndemnuri prin cuvînt, şi mulţumesc Domnului că pînă azi mai sunt frati care mă ascultă fără să îi plictisesc (chiar le este drag şi au dorinţă să ma asculte).  Îmi amintesc cu placere timpul pe care îl numeam misune, unde de fiecare dată se adunau mulţimi să asculte cuvîntul transmis prin mine.

*****Sunt mulţi ani de atunci, am fost la o evanghelizare într-un sat lîngă Beclean pe Someş, acolo vestiserăm evanghelia, cineva m-a înregistrat cu casetofonul cum era pe atunci, păstrînd caseta aceia şi ascultîndu-mi predica pînă ce s-a şters de tot, dar într-o duminică dimineaţă în cursa care mergea de la Beclean la Piatra printre oameni care dormeau obosiţi după lucrul de peste noapte a fost şi omul acesta, care s-a trezit la cuvintele vocii mele atunci cînd am spus: ”Bună dimineaţa”  oamenilor din cursă.  Mi-a recunoscut vocea, m-a chemat lîngă el, a vrut să îmi ofere locul lui pînă în sat, l-am refuzat; omul era obosit, dar mi-a spus ceva :  am ţinut o casetă cu o predică de a ta am ascultat-o de nenumărate ori pînă ce sa şters de tot, dar ţi-am recunoscut vocea, dacă vii la biserica pocăiţilor o să vin şi eu, o să vin cu toată familia…Ce puteam să spun ;”Veniţi” şi au venit…  

Biserica era o camera a unui frate, avea un prag mare sub uşă, aşa de mare cum n-am mai văzut niciodată, trebuia să îţi ridici bine piciorul să treci peste el (nu ştiu cum să descurcau cei cu picioare mai scurte), am intrat înăuntru,  podeaua din lut era proaspăt refăcută cu lut de la vale şi alte compoziţii, cum se făcea pe atunci, geamurile deschise larg căci soba aşezată în partea dreaptă a camerei pe la mijloc scotea fum din plin…Frig, fum, miros, m-am aşezat pe o bancă aşteptînd începerea programului,  aţi putea să îmi spuneţi cine a venit la biserica în dimineaţa aceia primi (bun înţeles după grupul nostru) era chiar omul din autobus cu familia lui întreagă, era frumos şi vesel acuma, nu mai părea obosit, a stat pînă la sfîrşit undeva pe la ora 2 după masă (căci în acele vremuri nu se ţinea cont de ceas cînd era vorba de biserica).Ziua aceia a fost ziua cînd s-a predate să-L slujească pe Dumnezeu, pot să spun :”Slăvit să fie Dumnezeu pentru alegerea Sa!”

 

Am avut multe bucurii în care programul se prelugea la strigătele fraţilor:’ vorbeşte dacă Domnul te-a adus aici…ori  Domnul îşi desfăşura lucrarea Sa în chip minunat.

 

• Îmi aduc aminte de clipe petrecute împreună cu fraţi cărora le-am slujit cu toată dragostea şi dăruirea, unde mi-am stricat o grămadă de pantofi de 113 lei cu vîrf ascuţit(italieni).
***Hai să amintesc cîteva locuri dragi mie unde am vestit Cuvîntul Domnului: Dej, Cetan, Vad, Bogata de sus, Curtuiuşul Dejului, Fodora, Valea Groşilor, Cetan, Maia, Recea Cristur, Şimişna, Hăşmaş, Gîlgău, Poiana Blenchi, Răzoare, Coplean, Căşei, Muncel, Chiuieşti, Mogoaja, Cuzdrioara, Chiuza, Chiceu –Giurgeşti, Mihăieşti,Feldru, Maieru, Măgura Ilvei, Figa ,Lunca Ilviei, Chiochiş, Dumitra, Negrileşti, Rebra, Rebrişoara, Zagra, Şintereag, Spermezeu, Lechinţa, Beclean, Bistriţa, Năsăud, Căianu Mic (Mare) Braniştea, Poiana Ilvei, Poienile Zagrei ,Cireşoaia, Cristeştii Ciceului ,Arcalia, Braniştea ,Ciceu-Corabia, Ciceu-Poieni, Breaza, Cociu, Dobric, Dobricel, Ilişua, Nepos, Piatra, Valea Borcutului, Unirea, Reteag, Rodna, Târlişua, Zagra, Uriu, Avram Iancu, Ighiel, Ighiu, Vidra, Galda de Jos, Petreşti ,Miceşti, Oarda,Oiejdea, Vinţu de Jos, Daia Română,
Obreja, Zlatna, Căpâlna,Roşia Montană, Ocna Mureşului, Cut..Timşoara, Arad, Oradea, Sebeş, Cugir, Hunedeoara, Deva, Sibiu, Chisnădie, Braşov, Bucureşti, Suceava, Vicovul de sus, Baia Mare, Satu Mare, Zalău, Galaţi, Constanţa, Petrila , Petroşani, Vulcan,Cianu Mare, Turda, Cîmpia Turzi, Tîrgul Mureş, Huedin, şi multe altele..

 

******cred că nu v-am plictisit, dar asta sunt numai cîteva din multele locuri unde am vestit Cuvîntul, asta e numai să ştiţi că: APROAPE DE “ BIG SIXTY”(pentru mine 60 şi 85 pentru Caleb), încă mai trăiesc din amintiri.:))))))))))))))))))))
VA URMA…
La Mulţi Ani mie îmi doresc!
~Sacramento Evanghelic~

Leave a Reply

