REACŢIA COPIILOR CARE AU UN TATĂ DE TIP “IAIR” 2.

REACŢIA COPIILOR CARE AU UN TATĂ DE TIP  “IAIR” 2.    (Luca. 8:40-42, 49-56)    By David (duţu) Miclea

“COPILA LUI IAIR”   REACŢIA EI ÎN URMA GESTULUI FĂCUT DE TATĂL EI

 

*Cuvîntul de aur: Si iata ca a venit un om, numit Iair, care era fruntas al sinagogii. El s-a aruncat la picioarele lui Isus si L-a rugat sa vina pana la el acasa; pentru ca avea o singura copila, de vreo doisprezece ani, care tragea sa moara. Pe drum, Isus era imbulzit de noroade. (Luca.8:41-42).

Cel puţin de data aceasta nu cunoaştem numele ficei care a fost tămăduită, şi se pare că aşa e mai bine de data aceasta, aşa dar o indentificăm simplu ; “copila lui Iair”

“COPILA LUI IAIR”, AVEA 12 ANI -Suficient de mare că să îşi dea seama cîteva lucruri despre tatăl ei.

1.TATĂL MEU NU E UN NIMENI ÎNTRE OAMENI. (vers.41) – E un om cu vază, – E un om respectat în societate, – E un om responsabil, care îşi îndeplinea cu responsabilitate obligaţiunile revenite în slujbă, societate şi în familie. – Ce mai, tatăl meu e un “fruntaş” în cele bune… *Era pentru oameni din jur un fel de Iov de pe vremurile străbune (Iov.29:1-25).

2. TATĂL MEU, N-ARE RUŞINE CÎND E VORBA SĂ APELEZE LA ISUS (vers.41) -Tata nu umblă cu ascunzişuri, spune pe faţă ce are de spus.. –Tata nu umblă pe ascuns, el umblă în lumina, ziua s-a dus la Isus (vezi Nicodim a plecat noaptea). –Tata aşează priorităţile familie lui, înainte de priorităţile slujbei lui. –Tata, ma vede pe mine pe copila lui mai importantă decît toţi iudei, i-a lasat pe toţi numai să se întîlnească cu Isus pentru mine…

3.TATĂL MEU ARE CU ADEVĂRAT INIMĂ DE TATĂ (vers.41). –Tata a ştiut cum să treacă prin mulţime să ajungă lîngă Isus. –Tata pentru mine nu a asteptat un preş pe care să se aşeze, pe care să îngenuncheze, tata s-a aruncat la picioarele lui Isus pentru mine, înseamnă că mă iubeşte mult de tot.
-Tata mi-a văzut durerea şi vroia să mă scape de ea, ori să o poarte el în locul meu. –Tata nu m-a putut să mă vadă suferind. –Tata nu a trimis pe nimeni în locul lui (poate mai avea copii, poate avea servitori, poate avea pe cineva care putea să trimită să încredinţeze lucrarea să îl cheme pe Isus) el s-a dus el însuşi pentru mine. ***Trăim într-o societate cu tot mai puţin taţi adevăraţi, mai degrabă, taţi pe post de stăpîni, îşi trimite familia la biserică în timp ce el doarme, ori vizionează un meci, ori merge la pescuit), ne întrebăm uneori unde va ajunge societate, ecxat acolo unde i-am croit drumul…la pierzare.

4.TATĂL MEU ARE CURAJUL SĂ ÎL CHEME PE ISUS LA NOI ACASĂ (vers.41c) -Tata nu a observat deranjul ce îl avem în casă, nici dacă mama va spune ceva, el vroia ca Isus să vină pînă la noi în casă, şi încă L-a rugat frumos, atunci cînd stătea la picioarele Lui. –Tata mă avea numai pe mine, eu sunt singura lui avere (pentru ca avea o singura copila vers.42). –Tata ştia că dacă Isus nu vine la noi, mă pierde, nu mă mai are, eram neajutorată, eram pe moarte (de vreo doisprezece ani, care tragea sa moara vers.42).

5.TATĂL MEU RESPINGE ORICE ÎNDOILALĂ (vers.42b-50). -Tata nu a fost dezamăgit de mulţimea mare care aveau cereri la Isus, mulţime care Îl îmbulzeau, el a ştiut una şi bună, Isus va ajunge în casa noastră (vers.42b). -Tata a primit vestea tristă, că am murit, dar el continua să însiste la Învăţătorul (vers.49). –Tata a fost încurajat de Isus, chiar dacă cei din jur îşi bătea joc de El.(vers.50-53). –Tata a văzut în Isus ce nu au putut să vadă batjocoritori Lui, tata a văzut în El pe Salvatorul meu, pe Unul care chiar dintre morţi ma poate aduce la viaţă.

6.TATĂL MEU NU S-A LĂSAT DE ISUS, PÎNĂ CE ISUS A LUAT CONTROLUL LA UŞA CASEI NOASTRE (vers.51- 54). –Tata cînd a văzut că Isus e la uşa casei noastre L-a lasat pe El să fie în controlul casei noastre. –Isus a scos afară pe cei ce nu ar fi crezut în învierea mea, El a lăsat pe batjocoritori afară, dar a luat pe trei din ucenicii Lui, pe tata şi pe mama cu El, şi S-a apropiat de locul unde eram strigînd cu glas tare: “Fetito, scoala-te!”

7.TATĂL MEU E CEL MAI MINUNAT TATĂ (vers.55-56) -Tata a făcut totul ca să mă aibă din nou în braţul lui. –Tata ori mama nu sunt precisă care, dar în urma porunci dată de Isus am fost săturată. –Tata se uita la mine era uimit, se minuna, nu îi vena să creadă dar era adevăr, eu eram vie şi sănătoasă lîngă el, datorită iubiri şi jertfirii lui. I love you dady, you are #1 dad.

Father's Day Greeting!You Score A Home Run!My Love For You!

CONCLUZIE:
*Taţilor nu vă fie ruşine de Isus,

*Prezentaţi-L famililor voastre,

*Încurajaţi, familia la gîndul că la Isus se află rezolvarea la multele probleme ale vieţii.

*Taţilor fiţi adevăraţi preoţi în casele voastre, conduceţi familia la Isus, în închinare, în rugăciune, prin faptele pe care le faceţi zilnic. *Taţilor învăţaţi-vă familia să ştie că lucrurile pe care le ţineţi voi în mînă se pierd, dar cele încredinţate lui Isus, chiar dintre cei morţi, revin din nou la viaţă, lucrurile predate Lui nu sunt pierdute.

***Ce reacţie au copii tăi în urma faptelor tale, pot ei să spună: TATA, TU EŞTI CEL MAI SCUMP TATĂ!!!!

~Sacramento Evanghelic~

Leave a Reply

