Principiile Biblice in ce priveste crucea:

Principiile Biblice in ce priveste crucea:

“Daca voieste cineva sa vina dupa Mine, sa se lepede de sine, sa-si ia crucea in fiecare zi si sa Ma urmeze. (Luc.9:23)

1. Nicaieri in Biblie nu se vorbeste de existenta crucii ca obiect de inchinare.

2.Oriunde in Noul Testamnet . cand se pomeneste cuvantul cruce ,se refera direct la rastignirea Domnului Isus ,niciodata la lemn sau semn.

3. Nicaieri in Noul Testament nu se refera la un obiect ci la un sacrificiu ,la o jertfa.  Cand Domnul a spus :”sa-si ia crucea si sa ma urmeze” nu se putea referi Domnul la semn sau la lemn.

4.Orice obiecte sau semne ca scop de inchinare sunt eliminate prin porunca Domnului Isus.

Inchinatorii adevarati se inchina “in duh si in adevar”. Practica rugaciunii invatata si practicata de Domnul Isus si aplicata in viata bisericilor crestine a fost inchinaciunea in duh si in adevar: “Dar vine ceasul, si acum a si venit, cînd închinãtorii adevãrati se vor închina Tatãlui în duh si în adevãr; fiindcã astfel de închinãtori doreste si Tatãl.Dumnezeu este Duh; si cine se închinã Lui, trebuie sã I se închine în duh si în adevãr.`(Ioan.4:23-24)`
“Dumnezeu, care a fãcut lumea si tot ce este în ea, este Domnul cerului si al pãmîntului, si nu locuieste în temple fãcute de mîni.El nu este slujit de mîni omenesti, ca si cînd ar avea trebuintã de ceva, El, care dã tuturor viata, suflarea si toate lucrurile.” (Fapte.17:24-25)

5.Inchinarea pe genunchi ,in picioare, cu fata la pamant, cu mainile ridicate ,este numai o manifestare a umilintei noastre si a recunoasterii puterii lui Dumnezeu si a respectului nostru pentru El.
Teologia care sustine crucea si semnul ca mijloace de rugaciune , sustine ca si acest fel de inchinaciune este tot ca semnul crucii. Noi credem ca anumite pozitii care le luam in timpul rugaciunii nu sunt nici rugaciuni ,ori inchinaciuni.ci rugaciunea in duh este adevarata indiferent de pozitia trupului.

6. Binecuvantarea rostita de Iosif asupra copiilor cu mainile incrucisate nu are nici o legatura cu teologia crucii din Noul Testament . (Gen 48:13-15) :”Apoi Iosif i -a luat pe amîndoi, pe Efraim cu mîna dreaptã, la stînga lui Israel, si pe Manase cu mîna stîngã, la dreapta lui Israel,si i -a adus aproape de el.Israel si -a întins mîna dreaptã si a pus -o pe capul lui Efraim, care era cel mai tînãr, iar mîna stîngã a pus -o pe capul lui Manase; înadins si -a încrucisat mînile astfel, cãci Manase era cel dintîi nãscut.A binecuvîntat pe Iosif, si a zis: ,,Dumnezeul, înaintea cãruia au umblat pãrintii mei, Avraam si Isaac, Dumnezeul, care m`a cãlãuzit de cînd m`am nãscut, pînã în ziua aceasta,…” Practica aceasta nu o gasim nicaieri repetata in Noul Testament .Deci acest caz a fost unic cu un scop anume si numai pentru momentul acela si nu este nicaieri recomandat in Scripturi pentru a fi aplicat.

7. Sarpele de arama si prajina pe care a fost atarnat sarpele, este un simbol Biblic privind jertfirea lui Cristos. (Numeri 21:8-9) “Domnul a zis lui Moise: ,,Fã-ti un sarpe înfocat, si spînzurã -l de o prãjinã; oricine este muscat, si va privi spre el, va trãi.“Moise a fãcut un sarpe de aramã, si l -a pus într`o prãjinã; si oricine era muscat de un sarpe, si privea spre sarpele de aramã, trãia.”
(Ioan 3:14-15) :”si, dupã cum a înãltat Moise sarpele în pustie, tot asa trebuie sã fie înãltat si Fiul omului,pentruca oricine crede în El sã nu piarã, ci sã aibã viata vecinicã.”
Nici sarpele prin diverse picturi si nici prajina , nu au fost admise in rugaciune.

(2 Regi 18:1-4) :”În al treilea an al lui Osea, fiul lui Ela, împãratul lui Israel, a început sã domneascã Ezechia, fiul lui Ahaz, împãratul lui Iuda.Avea douãzeci si cinci de ani cînd a ajuns împãrat, si a domnit douãzeci si nouã de ani la Ierusalim. Mamã-sa se chema Abi, fata lui Zaharia.El a fãcut ce este plãcut înaintea Domnului, întocmai cum fãcuse tatãl sãu David.A îndepãrtat înãltimile, a sfãrîmat stîlpii idolesti, a tãiat Astarteele, si a sfãrîmat în bucãti sarpele de aramã, pe care -l fãcuse Moise, cãci copiii lui Israel arseserã pînã atunci tãmîie înaintea lui: îl numeau Nehustan.”
In Israel ,cand au venit pe tron imparati tematori de Dumnezeu au distrus toate icoanele si toate obiectele de rugaciune imprumutate de la alte popoare .

8. Daca trebuie sa cinstim crucea , lemnul , atunci sa cinstim lemnul de la Golgota .Insa lemnul de pe Golgota presupus ca a fost gasit de mama lui Constantin nu este sigur ca e adevarat fiinca au fost inca doua cruci acolo si desigur mai multe in decursul vremii.

9. Daca trebuie sa folosim crucea prin a face din ea semn de inchinaciune , atunci trebuie si piroanele si coroana de spini si sulita si ciocanul si sfoara sa le facem ca obiecte de inchinare.
De ce sa luam numai un obiect ,cand la rastignirea Domnului sau folosit mai multe obiecte.Asa ar trebui si pe Biserici ciocanul ,piroanele si spinii.

10.Obiectele de tortura ,crucea si celelalte,niciodata apostolii in predici sau epistole nu au fost pomenite .
Daca era in planul lui Dumnezeu ca aceste obiecte sa devina obiecte de inchinaciune , apostolii ar fi stabilit aceste lucruri in biserici insa apostolii au indemnat sa nu ne inchinam la nici o forma ci in duh si in adevar. Cand apostolii inpirati de Duhul Sfant au folosit cuvantul cruce ,nu l-au folosit cu doua intelesuri ci intotdeauna l-au folosit -la jertfirea si la rastignirea Domnului .

Sa ne uitam tinta la Capetenia si Desavarsirea credintei noastre, adica la Isus,
care, pentru bucuria care-I era pusa inainte, a suferit crucea, a dispretuit rusinea, si sade la dreapta
scaunului de domnie al lui Dumnezeu. (Evr.12:2)

~Sacramento Evanghelic~

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s