SCHIŢE ÎN CARTEA PSALMILOR (Psalmul.5)

 SCHIŢE ÎN CARTEA PSALMILOR (Psalmul.5)  By David (duţu) Miclea

*Cuvîntul de aur:    Doamne, auzi-mi glasul dimineata! Dimineata eu imi indrept rugaciunea spre Tine si astept.(Ps.5:3)

David  foloseşte psalmul 4, ca o rugăciune de seară înaintea lui Dumnezeu. Lă încheiera psalmului, îşi termină rugăciunea cu o asigurare deplină în braţul Domnului, apoi se aşează şi doarme liniştit: Eu ma culc si adorm in pace, caci numai Tu, Doamne, imi dai liniste deplina in locuinta mea.(Ps.4:8).

Psalmul 5, putem pe drept să îl declarăm psalmul unei rugăciuni de dimineaţă, ce cuvinte măreţe găseşte David să înalţe înaintea Domnului: Doamne, auzi-mi glasul dimineata! Dimineata eu imi indrept rugaciunea spre Tine si astept.(vers.3).

Nu e nimic mai măreţ, mai înălţător, decît să te ştii în braţul Domnului, să te culci cu El şi să începi dimineaţă cu ajutorul deplin al dreptei Sale.

Cînd valurile şi problemele unei noi zile apar înainte, să ai în Domnul un loc de adăpost,  să poţi să îi prezinţi agenda zilei Lui: “Doamne! Am o sumedenie de cuvinte să îţi spun, am suspine pe care Tu  le poţi descifra, am strigăte pline de disperare, nimeni nu ma auzit, dar acum strig către Tine că Tu mă auzi cînd mă rog.

Doamne, eu ştiu că tu urăşti răul, eu ştiu că tu nu stai lîngă cel rău, dar îndurarea Ta ma apropiat de Tine (vers.7) şi de aceia pot sa intru in Casa Ta si sa ma inchin cu frica in Templul Tau cel sfant.

Doamne, doresc o zi sub călăuzire Ta, calauzeste-ma pe calea placuta Tie, netezeste calea Ta sub pasii mei.

Doamne, nu te uita la invinuirile aduse, sunt nişte mincinoşi, nu este nimic adevarat in gura lor; inima le este plina de rautate, gatlejul le este un mormant deschis, si pe limba au vorbe lingusitoare. Loveste-i ca pe niste vinovati, Dumnezeule! Fa-i sa cada prin insesi sfaturile lor. Prabuseste-i in mijlocul pacatelor lor fara numar! Caci se razvratesc impotriva Ta.

Doamne, la dispariţia celui rău, cei ce se incred in Tine se vor bucura, se vor inveseli totdeauna, caci Tu ii vei ocroti. Tu vei fi bucuria celor ce iubesc Numele Tau.

David îşi încheie rugăciunea cu frumoasele cuvinte pline de siguranţă pentru încă o zi: Tu binecuvantezi pe cel neprihanit, Doamne, si-l inconjori cu bunavointa Ta, cum l-ai inconjura cu un scut.(vers.12).

 

Fă ca rugăciunea de dimineaţă să devină mai mult decît un obicei, să te scoli şi să îl lauzi pe Dumnezeu pentru lucrările Lui minunate, asigurîndu-te în acelaşi timp de ocrotirea Sa pentru încă o zi.

Proslăveşte-L alături de psalmist: O iau inaintea zorilor si strig; nadajduiesc in fagaduintele Tale. (Ps.119:147)

***O ZI BINECUVÎNTATĂ ÎŢI DORESC!

~Sacramento Evanghelic~

 

 

Leave a Reply

